Beweeg de – vooral jongere – mensen die de Boekenbon zien als een saai, onpersoonlijk cadeau
om in een krimpende boekenmarkt veel vaker een Boekenbon cadeau te doen
door ze te laten dat de nieuwe Boekenbonnen precies zijn wat iemand wil hebben.

De Boekenbon bestaat al 80 jaar en iedereen kent hem. Maar het imago was stoffig en zelfs een beetje elitair. Daarom hebben we de Boekenbon opnieuw gepositioneerd. Niet langer als één algemene kaart, maar verschillende soorten die aansluiten bij persoonlijke interesses: de Kook Boekenbon, de Spannende Boekenbon, de Kinder Boekenbon, de Reis Boekenbon, en de Nederlandse Boekenbon. We introduceerden de verschillende boekenbonnen een voor een. Met steeds een bekende, hedendaagse auteur als boegbeeld: Herman den Blijker bijvoorbeeld was het gezicht van de Kook Boekenbon. Alle auteurs werkten belangeloos mee. Dat maakte de campagnes betaalbaar, en zorgde bovendien voor veel (gratis) persaandacht.