Beweeg mensen die iets te vieren hebben, maar niet zo nodig nóg meer spullen hoeven
om een donatie aan KWF te vragen bij wijze van kado
door een nieuwe traditie neer te zetten, met een nieuwe naam

Veel Nederlanders weten niet wat ze moeten vragen voor hun verjaardag of andere feestdagen. Ze willen juist minder spullen, minder consumeren, minder met zichzelf bezig zijn. Juist ook op bijzondere momenten. Maar iets geven hoort voor de meeste mensen nog altijd bij een feestje. KWF heeft een oplossing, die bovendien ten goede komt aan een prachtig doel. Vraag ter ere van jouw feestdag een donatie aan KWF. Wij ontwikkelden daarvoor het concept en de campagne.

Dat omvat natuurlijk een visuele stijl: één die feestelijk, gepast én van nu is. En de pay-off:
als je geen kado wil, maar wel een wens hebt. Maar zo’n nieuw begrip moet óók een naam hebben. Daarom introduceerden we ook een nieuw woord: kadoneren. Een mengwoord, want die werken goed in communicatie (zie ook: labradoodle, brunch). En er is bewust gekozen voor ‘kado’ en niet ‘cadeau’. Geen officiële spelling, maar het sluit wel veel beter aan bij KWF en doneren. Dus de puristen moeten maar denken: het is voor het goede doel!

Zelf kadoneren? Kijk op kadoneren.nl