MOTOR MENTORS

80% van de beginnende motorrijders denkt dat ze bij de 30% beste rijders horen. Hoe laten we ze veiliger rijden?

VOOR MOTORRIJDERS, DOOR MOTORRIJDERS

Motorrijders luisteren niet naar traditionele campagnes. Gelukkig nemen ze wel iets aan van elkaar. De oplossing vonden we dan ook in focussen op het sociale aspect. Daarmee gingen we aan de slag voor het Motorplatform en het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.

We namen de populaire actioncamfilm als basis. Zes motorrijders, van beginner tot doorgewinterde rijder, filmden hun dagelijkse ritten. Daarna bekeken ze samen het materiaal. Beginners kregen zo direct inzicht in hun rijgedrag, met waardevolle tips en natuurlijk af en toe een goede motorrijders-onder-elkaar-grap.

MIDDELEN

De filmpjes zijn te zien op het Motormentors Youtube kanaal. Hier kunnen andere motorrijders kennis opdoen en hun eigen tips delen. Verder bereikt de campagne de doelgroep via Facebook en de websites van o.a. ANWB, KNMV, VVN en Bovag.