Blog

  • De frisse blik van Veronique Visser,
    Brand Manager Refreshment Cloetta

    In deze interviewreeks gaat De Combinatie van Factoren (DCVF) in gesprek met mooie mensen, die voor mooie merken werken. Stomtoevallig allemaal klant van het bureau. We praten over samenwerking, transitie en gedrag. Want: we help you move beyond growth by making people act.

    Lees meer

    De oplossing voor onrustige marketeers
    en onbetrouwbare marketingplannen

    In deze razendsnel veranderende wereld krijgt elke organisatie te maken met gedragsverandering van klanten, medewerkers en andere stakeholders. En daar moet je wat mee. Deze momenten komen steeds vaker voor en zijn steeds ingrijpender. Dus ja, daar moesten we wat mee. Daarom vertel ik je in deze eerste Behaviour-blog over de geboorte van DCVF Behaviour Consult. Een nieuwe propositie die volledig is gefocust op advies over gedragsverandering. Waarom heeft jouw organisatie dat nodig?

    Lees meer

    PERSBERICHT:
    DE COMBINATIE
    VAN FACTOREN
    INTRODUCEERT

    Lees meer

    Bieden A-merken
    alleen krimpflatie
    of ook inspiratie?


    Notice: Undefined offset: 0 in /home/dcvf/public_html/wp-content/themes/DeCombinatieVanFactoren/blog.php on line 167
    Lees meer

    Ton en André:
    van lokaal bemind
    naar lokaal bekend

    In mijn vorige column (Ton en André: de belangrijkste growth drivers van franchiseketens) schreef ik over de onderscheidende kracht van lokale ondernemers. Micro-user-centric-doeners van nature die zonder kostbaar loyaltyprogramma consumenten aan zich weten te binden door hun vakmanschap, persoonlijk advies en flexibele service. Kleine en betrokken zelfstandigen die we iets gunnen omdat ze, in tegenstelling tot de grote en abstracte ketens, dichtbij zitten en daardoor vertrouwd voelen. Zowel fysiek qua afstand als emotioneel qua begrip en bereikbaarheid.

    Lees meer

    Juniors uit den ouden doosch

    Binnenkort is het vijf jaar geleden dat ik voor het eerst een reclamebureau binnenwandelde. Als stagiair, samen met mijn maatje. Mooie mijlpaal. Vijf jaar gehad, nog een stuk of veertig te gaan. Zet je toch aan het denken. Hoeveel TikToks je in die tijd nog gaat maken bijvoorbeeld.

    Lees meer

    Maakt ChatGPT
    de kerstcommercial
    van het jaar?

    Er zijn op dit moment twee hypes in reclameland. De stabiele klassieker: Kerst. En de ontwrichtende nieuwkomer: ChatGPT . Twee smoking hot topics die ogenschijnlijk mijlenver uit elkaar liggen. Maar is de kracht van Kerst nou niet juist dat het alles en iedereen samenbrengt? Laten we dat eens proberen.

    Lees meer

    Black Friday of Black Out?

    Afgelopen vrijdag 25 november was het Black Friday. Althans, dat denk ik. Want deze vrijdag duurt al heel lang en lijkt nog steeds niet aan zijn eind gekomen. Frustrerend voor iedereen die reikhalzend uitkijkt naar de zaterdag.

    Lees meer

    Help, er zit minder purpose in mijn portemonnee!

    Deze herfstvakantie waren er volop vliegvakanties naar zonnige bestemmingen en ik moet voor de meeste restaurants in Amsterdam ruim van tevoren reserveren. Maar in de supermarkt houden consumenten de hand op de knip. De dalende koopkracht zorgt ervoor dat mensen steeds vaker kiezen voor de goedkoopste in plaats van de duurzame optie. “Met de energierekening in het achterhoofd laten mensen het speciale en lokale product liggen”, constateert Sjaak van der Tak, voorzitter van LTO Nederland.

    Lees meer

    5 redenen waarom reclame (bijna) nooit meer grappig is

    Er is de laatste jaren niet veel grappige reclame meer. Daarom lach ik ook niet op de foto. Terwijl humor een nogal krachtig middel is om je boodschap over te brengen. Ook als die boodschap bloedserieus is. Kijk maar naar Arjen Lubach. In deze column geef ik 5 slechte redenen waarom humor steeds meer uit de reclame verdwijnt. En 1 goede reden voor een keiharde comeback.

    Lees meer