Ik kijk wel, maar ik zie je niet

Jongeren zien honderden, zo niet duizenden reclameboodschappen per dag. Geen wonder dat ze genoeg hebben van merken die alleen maar zenden en ze iets willen verkopen. Hun vertrouwen in merken is dan ook laag. Dus hoe val je als merk nog op tussen al het communicatiegeweld? Hoe verkoop je je product zonder dat je actief aan het verkopen bent?

Als het gaat om koopgedrag van Gen Z, geven zes van de tien Gen Z’ers liever geld uit aan ervaringen dan aan spullen. Dus weet je als merk je verhaal over het voetlicht te brengen met een engaging ervaring dan zit je goed.

Maar hoe kom je erachter waar hun hart sneller van gaat kloppen? Simpel: ga met ze zitten en vraag het. Probeer daarbij vooral niet de toffe volwassene uit te hangen door hun taal te willen spreken. Mik op invloedrijke Gen Z’ers die jouw merk-DNA ademen en maak ze tot ambassadeur die moeiteloos zijn of haar gelijken activeert.

Zo jaag je een natuurlijke conversatie aan en ontdek je dat de waarde van peer-to-peer marketing in deze groep eindeloos is. Je moet het alleen even weten aan te boren.

DCVF helpt marketeers met Let’s Z

Gelukkig hoef je niet zelf een blik Gen Z’ers open te trekken en een sessie te organiseren. Dat laat je lekker aan DCVF over. Want met onze Let’s Z aanpak tackelen we een communicatievraagstuk van jouw merk. Samen met een selectie uit ons bestand van zo’n honderd Gen Z’ers. Zo komen we door middel van co-creatie (Gen Z denkt en creëert dus actief mee) tot merkactivaties die ze wél zien.

Meer weten? Mail Niels op niels.braat@dcvf.nl of bel/app hem op 06 – 41 79 19 11.